1. Levelowanie
1.1 Spec do levelowania
2. Poziom 80
2.1 Aktualny max dps spec
2.2 Hit rating dla opornych
2.3 Rotacja, albo raczej jak strzelać
3. Gears, czyli ekwipunek
3.1 Przedrajdowy sprzęt
3.2 Sprzęt z rajdów
4. Zwierzęta
5. Pułapki, czyli i ty możesz zamrozić stwora, prawie jak magik lub rogal
6. Buffy i przydatne skille
7. Makra
8. Jak ułatwić sobie życie, czyli więcej o Addons
9. Inne sprawy
10. PVP czyli trochę o zabijaniu aluchów
11. Inne linki
1. Levelowanie
Hunters są bardzo przyjemni w levelowaniu, co już wiecie.
Polecam:
Questhelper albo coś podobnego
Jame's addon - jeszcze lepszy, do tego Tomtom
1.1 Spec do levelowania
Generalnie punkty ładujemy w Beast Mastery, przynajmniej aż osiągniemy 51 pkt. i będzie można schwytać nosorożca
Przykład:
http://www.wowhead.com/?talent=ctbMztxRwu0esx0eVooZL - do tego dążymy, krok po kroczku.
Jest to też PVE spec niby do rajdów, ale z uwagi na ostatnie nerfy BM talentów będzie on wydajny tylko dla full epic postaci.
[b]2. Poziom 80[/b]
Na tym poziomie zaczynamy natychmiast latać na heroiki, zaraz po respecu i zmianie ikonek na bar'ach.
Zbieramy przedrajdowy sprzęt z HC, zbieramy reputację żeby zdobyć lepsze sprzęty niż zielone.
Priorytet-zamienić zielone sprzęty na niebieskie, oczywistośc, ewentualnie na epiki jeśli to w miarę łatwe.
Hunters zwykle są bogaci - można poprosić kogoś żeby zrobił nam kilka epików, jak kaska jest.
Jeśli gildia pozwoli, trzeba koniecznie dozbrajać się na rajdach, jednak ze słabym sprzętem trzeba się liczyć z tym że na rajd się nie pójdzie. Mimo wszystko pugi czasem tolerują świeżaków, wtedy szansa na loot jest, gildia też czasem Wam pomoże.
[b]2.1 Aktualny max dps spec[/b]
Na dzień dzisiejszy max dps wyciągany jest z Survival spec build, poniżej przykład
http://www.wowhead.com/?talent=coZ0eVbohZe00i0cIhxdAhck
[b]2.2 Hit rating dla opornych[/b]
Aktualny cap: 264 hit rating.
Ok, trochę teorii.
Kiedy zadajemy damage, wykonywane są 2 "rzuty kostką". Pierwszy decyduje o tym czy trafimy w cel. Drugi decyduje o tym, czy trafienie będzie krytykiem czy nie.
Zatem, hit rating odpowiada za trafienie. Aktualnie mechanika dla hunters jest taka, że 8% chance to hit (pokazuje sie jak zahowerujesz myszą nad hit rating) gwarantuje że każdy strzał wejdzie w cel. Odpowiada to właśnie 264 hit rating i każdy punkt powyżej tej liczby to zmarnowany punkt. Liczby te liczone są w oparciu o walki z bossami, którzy posiadają lvl 83, a w ikonie poziomu pokazuje się czacha. Dla mobków lvl 82 i mniejszy chance to hit jest większa, ergo potrzebny jest mniejszy hit rating by zawsze trafiać w takie moby, wszakże nasz cel to rozwalanie bossów.
Dodatkowo, należy zauważyć, że obniżona szansa trafienia automatycznie obniża szansę na krytyk. A to dlatego że jak wcześniej napisałem, najpierw losowane jest trafienie, potem krytyk. Losowania te następują po sobie i wylosowanie trafienia warunkuje możliwość krytyka. Czyli, jeśli nie jesteś hit capped to: obniżasz swój dmg w czasie walki wprost i poprzez ilość krytyków.
Hit rating a zwierzak, czyli dlaczego unikać talentu Focused Aim (FA)
Zwierzak też ma 2 rzuty kostką i też ma hit rating i krytyki. Tylko że:
- zwierzak dostaje hit rating od itemów myśliwego
- chance to hit zwierzaka jest zaokrąglana w dół do pełnego %
- zwierzak nie dostaje chance to hit z talentu Focused Aim
Czyli: jeśli masz hit rating 260 i zero talentów w FA, zwierzak będzie miał 7% chance to hit, zatem na bossie będzie robił miss'y
[color=#0080FF]Co mam zrobić, za nic nie będę miał 264 hit rating z itemków :( [/color]
a) tymczasowo wziąć FA
b) farmić itemy aż do osiągnięcia hit cap
c) enchanty: Precision na rękawiczki i Icewalker na buty
d) wciskać żółte kamienie +hit rating gdzie się da, w pasek też. Nawet kosztem bonusów, agility, crit i ap
e) jak już będzie się dało to respec i wykorzystać talenty z FA gdzie indziej
[color=#00BFFF]Czemu hit cap jest tak ważny? :roll: [/color]
a) patrz wyżej - wykład
b) bo czasem jak się zdarzy że raid lider będzie cię pytał o staty, to zapyta czy jesteś hit capped i jeśli nie to dowidzenia. Choć przeważnie liderzy wiedzą, że jak hunter ma ileś tam RAP to hit cap też na pewno ma.
Overcapped
Jeśli będziesz miał za dużo hit rating, koniecznie zmień enchanty, gemy, ewentualnie sprzęt. Na lepszy.
[b]2.3 Rotacja, albo inaczej, jak strzelać[/b]
Największy dmg jest z explosive shot (ES), zatem spamować go trzeba jak najwięcej. Pomiędzy ES pamiętamy o Serpent Sting, ponieważ z talentu Lock and Load procują się darmowe ES. Pomiędzy ES wplatamy także Steady Shot (SS) i Multishot (MS), chyba że nie da się Multishot (moby w cc) to wtedy Aimed Shot.
Jeśli procnie LnL, to strzelamy ES, czekamy aż dot zejdzie, następny ES, czekamy ES, potem znowu jw. aż znowu procnie. Niektórzy twierdzą, że można wpleść SS między ES'y w trakcie proca, ale tutaj już latency/lag robi pewne problemy.
Dodtatkowo, można jeszcze robić tzw. trapdancing, czyli: wrzucamy bossowi pod nogi Explosive trap, uciekamy Disengage i strzelamy 3 x ES. A to dlatego, że dot z Expl. trap gwarantuje 100% procnięcie LnL. Z uwagi na hitboxy bossów oraz konieczność podejścia blisko nieumiejętny trapdancing jednak obniży zadane w walce. Btw. wszystkie trapy gwarantują proc z LnL. Pytania na priv albo tu w wątku.
Summa summarum:
ES, SeSt,MS, ES, SS,ES, etc. co się da po kolei, przy czym Auto Shot sam wali w międzyczasie.
[b]3. Gears[/b]
Ekwipunek - ważny dla każdego, warunek konieczny, ale niewystarczający do robienia naprawdę dobrej roboty.
[b]3.1 Ekwipunek przedrajdowy[/b]
Oto link, jest tam wszystko:
http://www.wowhead.com/?forums&topic=22358
Włącznie z enchantami i glyphs.
Uwaga:
Priorytet: Hit rating. Jeśli jest osiągnięty tzw. cap, bierzemy wszystko żeby mieć najwięcej Agility, przy założeniu że spec jest Survival.
Kolejność priorytetów:
Hit rating -> Agi -> crit rating -> attack power
Broń - to co najważniejsze wg mnie:
Kij - wyfarmić w VH hc, leci rzadko, ale jest konieczne
Kusza - wyfarmić z UK hc, leci często
W/w hc farmić dzień w dzień aż spadną w/w sprzęty. Dodatkowo w VH lecą rękawiczki epickie - must have, chyba że wcześniej trafią się rajdowe. Tylko że te z VH są lepsze niż Heroes Crypstalker rękawiczki, lepsze są dopiero Valorous.
Naramienniki - najlepsze niebieskie lecą w UP hc, dodatkowo świetny pasek z final bossa, epicki.
Hauberk (chest) - quest Aces High w Coldarra
Naszyjnik - kupić za emblemy hc
Trinket - kupić za emblemy. Uwaga! Opis tego trinketu jest błędny, on procuje także z ranged ataków, dobry dps boost.
Oszczędzać emblemy po zakupie w/w. Przewiduję że w 3.1 będą nowe, lepsze rzeczy za emblemy.
Buty - powalczyć trochę na Wintergrasp, są niedrogie a bardzo, bardzo dobre, i do pvp i do pve.
[b]3.2 Sprzęt z rajdów[/b]
Hmm, w sumie to po prostu bierzemy to co spadnie a co ulepszy nasz sprzęt.
Trzeba koniecznie farmić co tydzień VoA - zawsze jest szansa na dobrą zbroję, szybki rajd. Podobnie OS.
No i generalnie zbierać epaxy :D
Powstrzymać się wszakże od loot-whoryzmu :!:
Najlepsze uzbrojenie: Kel'Thuzad, 10 albo 25
[b]4 Zwierzęta[/b]
Świerzutki artykulik:
http://www.wowinsider.com/2009/04/02/scattered-shots-pet-talents-for-leveling/
Wszystko o zwierzętach:
http://petopia.brashendeavors.net/ - są tam także poradniki
Generalnie - dopóki nie hitniemy 80, zwierzak jest najważniejszym towarzyszem, a po hitnięciu jest najważniejszy gdy mamy BM spec. Dla innych speców zwierzak też jest ważny: na każdym bossie zrobi kilka procencików twojego damage'u, konieczne jest zatem dbanie o jego odpowiednie talenty i żeby był zwierzakiem typu dps, a nie tankującym.
Mając 51 punktów w BM polecam nosorożca - świetnie tankuje, ma dużo życia, zbroję też niezłą, ma też atak aoe.
Dla ambitnych - poszukajcie w petopia unikalnych zwierzaków i spróbujcie je oswoić - każdy inny hunter doceni że chciało wam się np. wyśledzić [url=http://petopia.brashendeavors.net/html/mobs/mob_humarthepridelord.html][color=#004000]Humar the Pridelord[/color][/url]
[color=#FF0000]Ważne![/color]
Nie bądźcie noobami - zwierzak w dungeonie zawsze na passive - nawet nie na obronnej stancy.
Polecam także wpisanie komendy /petattack w makro startujące wasz atak - wtedy np. po wciśnięciu klawisza 1 startujecie Auto Shot, zwierzak rusza do boju, można też podpiąć jakiś /cast (np. Hunter's Mark) np.:
[code]/petattack
/cast Hunter's Mark
/startattack[/code]
Hunter's Mark włącza też GCD (global cooldown), zatem zwierzak ma 1,5 sec więcej na zrobienie threat'u u zabijanego mobka.
Polecam także zrobić sobie makro przywołujące zwierzaka połączone z /cast Mend Pet, wtedy np. gdy na walce na bossie widzicie że zwierz obrywa, jednym klawiszem przywołujecie go i leczycie, wygląda to tak:
[code]/petfollow
/cast Mend Pet[/code]
Na pasku zwierzaka włączamy autocastowanie wszystkiego co się da, generalnie. Choć tutaj można się spierać, większość zwierzaków ma tzw. focus dump, czyli np. przy złym build talentów może zwierzowi brakować fokusa na uderzanie dot'ami czy bleed'em, ale to temat na dalszą dyskusję, zainteresowanych zapraszam http://www.tkasomething.com
[color=#0000FF]Ile zwierzaków potrzebuję?[/color]
Potrzebujesz zwierzaków:
a) w trakcie lewelowania
1 lub 2 sztuki:
- tankujący do lewelowania solo, w dungeonie po prostu wyłączasz mu taunt'a
- opcjonalnie: dps'ujący, ale to tylko jeśli masz ambicje być zawsze pierwszy w dmg (co i tak czasem może się nie udać)
b) na 80 lvl:
1 lub 2 lub 3 sztuki:
- dps'ujący, zawsze
- opcjonalnie: specjalnie ustawiony pet do pvp, przy czym będzie to istotne szczególnie po 3.1
- opcjonalnie: tankujący - do farmienia różnych stworków, reputacji etc.
[color=#0000FF]O co chodzi z tą buźką?[/color]
Buźka zawsze ma być zielona, czyli karmisz zwierza jego ulubionym jedzonkiem. Jeśli buzia nie jest zielona, osłabiasz damage zwierzaka, zatem także jego tps (threat per second) - threat na atakowanym mobku, ważne przy lewelowaniu.
[color=#0000FF]Czy warto karmić zwierza buffującym żarciem?[/color]
Tak, w rajdach. Inaczej to szkoda energii na zdobywanie tego żarcia, chyba że macie za dużo golda, imho.
[i]Reszta wkrótce[/i]
[i]Change log:
1.4.09 - Hit rating, trochę pre-raiding gear.
4.4.09 - Zwierzęta, dodany punkt spisu treści: Buffy i przydatne skille, Makra, Jak usprawnić sobie robotę
[/i]
poniedziałek, 18 maja 2009
Subskrybuj:
Komentarze (Atom)